MyFantasyRPG

Speel hier jouw RPG, samen met andere mensen! Het is jouw fantasy, dus jij schrijft het verhaal!

IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen
Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 7. Dit aantal is bereikt op di 04 dec 2012, 05:26.
september 2018
madiwodovrzazo
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
KalenderKalender
Zoeken

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken
Meest actieve berichtenplaatsers
Nadine

Celtic_

Alice

Tarí

Dorgeshuun

Merula

Eridor

Grim

Riku

Jos

Deel | 

Het verhaal ed.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Nadine
Admin

Aantal berichten : 251
Leeftijd : 27

BerichtOnderwerp: Het verhaal ed.   zo 10 mei 2009, 19:09

1000 nCr. (de hoge middeleeuwen). te naar Elgin, Schotland.
Een man van rond de 40 zit in een grote met rode stof bekleedde stoel, ter grootte van een troon. Hij leunt op zijn hand en staart verveeld naar buiten. Door de honger van vorig jaar zijn bijna alle boeren van zijn stuk land weg getrokken of omgekomen. Er is niemand meer.
"Mijnheer, de heks is er" zegt een lieve, zachte vrouwenstem. Een oude vrouw, van bijna 70, in een bedienden outfit wacht op reactie.
"Laat haar binnen" zegt de man nors.
De heks loopt de grote ruimte binnen, die met de mooiste versieringen en duurste stoffen bekleed is.
"Ik wil, dat iedereen die mijn land betreed, tegen gehouden wordt door een magische muur en mijn land nooit meer kan verlaten" zegt de man.
"Nooit meer! Hoor je me! Mijn land moet bewoond worden" schreeuwd hij naar de vrouw.
"Bouw een muur, om uw land en eenieder zie door de poort loopt, komt er nooit meer uit" zegt de vrouw, gemeen lachend.
De man, duidelijk een adelijke, knikt en staat op.
Bijna een jaar wordt er door honderden mannen aan de muur gebouwd, niet wetende wat ze te weeg brengen door deze muur neer te zetten. Precies een jaar na de wens van de koning, is de muur af. De heks keert nog één maal terug, om een spreuk uit te roepen over de muur. De enige die het land kan verlaten is de koning zelf.

De koning zit jaren alleen in zijn kasteel. Zijn bedienden sterven of vertrekken en hij blijft helemaal alleen en verbitterd over... zijn kasteel is onberijkbaar geworden door doornen en hij eet wat een magische pot hem voorschoteld.
De personages in dit verhaal komen vast te zitten op het land van de koning. Ook zij hebben in iedet huis een magische pot die hen van eten voorziet... je hoeft maar te wensen en het zit erin! Je moet het echter wel zelf klaarmaken.
Er zijn verschillende huizen in het dorp te vinden. In sommige huizen kan je wonen, anderen zijn winkels, waar je bediend wordt door magie en waar spullen niks kosten, als je maar alleen gebruikt wat je nodig hebt!
Er zijn echter wel regels verbonden aan het leven binnen deze muren!

Regels:
- Wie liegt, kan 48 uur lang, niks uit de pot wensen.
- Wie de winkels in het dorp uitbuit, zal producten krijgen met fatale werkingen, die ziekten, geestelijke mankementen en soms zelfs de dood tot gevolg hebben.
- Niemand mag het kasteel betreden, de gevolgen zullen zelf ondervonden moeten worden.
- Een ieder die probeerd te ontsnappen, zal gevangen worden in een vloek en vreselijke pijnen lijden.
- Deuren die op slot zitten, zitten dat niet voor niks!

Er volgt nog een kaart van de gehele stad!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.MyFantasyRPG.tk

Het verhaal ed.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [LET OP!] Tweede gymles!
» Devils Daughter ||
» mijn eerste verhaal
» Ugly the stray cat
» [Verhaal] Clash of Queens